Utgivningsdatum: 2009-05-14
Recensionsdatum: 2009-06-01
ISBN: 978-91-1-301933-8

En förtjusande man

Fyra kvinnor. En vansinnigt förtjusande man. En mörk hemlighet binder dem samman.

Ärlig, rolig, älskad - Marian Keyes har gjort det igen!
Denna gång har hon skrivit en oemotståndlig, knivskarp och underhållande men också mörk och omskakande berättelse om en man, en förtjusande sådan, som ska gifta sig med sin utvalda, men som har lämnat en rad försmådda, förbrukade - och förnedrade kvinnor efter sig. Men dessa kvinnor har fått nog nu. De beslutar sig för att sätta stopp för hans hänsynslösa framfart.
Fyra kvinnor som har haft svagheten att falla för samma förtjusande man.
Ett stundande bröllop, och en kommande katastrof.
Tillsammans är de fyra kvinnorna starka nog att förhindra den.
Keyes segertåg fortsätter - den förra romanen Är det någon där? slog försäljningsrekord. I den nya - En förtjusande man - är hon tillbaka med samma lyskraft. Inget är omöjligt för Marian Keyes eller hennes karaktärer!

147 kr Nedladdningsbar bok - MP3-fil
Uppläsare: Rachel Mohlin
Utgiven: november 2009
149 kr Nedladdningsbar bok - MP3-fil
Uppläsare: Rachel Mohlin
Utgiven: oktober 2020

Pressröster om En förtjusande man "Drottningen av chicklit är tillbaka med en ny gjuten succé." aaaaa, Amelia"Marian Keyes är känd för sin humor – här är den bubblande, närmast burlesk och oemotståndlig. Men Keyes är inte rädd för smärtan och allvaret. I den här boken beskriver hon naket och närmast kusligt berörande om alkoholism, misshandel, beroende och förnekande. Historien myllrar av människor och livsöden, alltsammans berättat på ett sätt som för tankarna till Charles Dickens. Ja, faktiskt. Låt inte bokens tjocklek avskräcka er, utan ta med den till hängmattan, badstranden eller stugan. Hinner ni inte med den i sommar så spar den till hösten, men missa den inte." Kicki Gustafsson, Östersunds-Posten"Men det är just i själva mötet mellan komik och tragik som det slår gnistor om Keyes, och i lodandet på djupet är hon som allra bäst ..." Anna Rudberg-W, Östgöta Correspondenten "Som vanligt skildrar Marian Keyes ett svårt ämne med glimten i ögat."Jnytt

Marian Keyes föddes i Limerick 1963 och växte upp i Cavan, Cork, Galway och Dublin. Hon flyttade till London som 20-åring, men bor nu i Dún Laoghaire med sin make Tony. Förutom att skriva tycker Marian Keyes om att läsa, gå på bio, skor, handväskor och feminism. 2019 fick hon ta emot en hedersdoktortitel vid universitetet i Limerick. Marian Keyes slog igenom med Vattenmelonen (1998) och hennes böcker har sålt i 30 miljoner exemplar över hela världen och översatts till flertalet språk.