Omslagsbild: Elsas värld

Utgivningsdatum: 2010-10-21
Recensionsdatum: 2010-11-08
ISBN: 978-91-1-303247-4

Elsas värld

Andra delen i Elsatrilogin är här! Elsas resa tar läsaren från Stockholms modekretsar till New Yorks hippaste nattklubbar och från Los Angeles kändisfester till det årliga luciafirandet i Åre.

Efter en fantastisk semester på Franska rivieran tillsammans med Hugo är Elsa tillbaka i Stockholm - med fler problem framför sig än någonsin. Som Bladets nya modeankare blir det första uppdraget att rapportera från New Yorks modevecka, vilket ju hade varit jättekul om Elsa bara inte hade haft problem med sitt visum ... Och Mikaela von Platzer på den konkurrerande kvällstidningen är henne ständigt hack i häl och tävlar om samma scoop! Till råga på allt har Elsa ingenstans att bo - hennes och Marias andrahandskontrakt är på väg att gå ut och Elsa har varken tillräckligt med pengar eller kontakter för att skaffa sig en egen lägenhet. Dessutom är Hugo fortfarande deprimerad efter Den Stora Katastrofen med den förra kollektionen. Det mesta skulle ju förstås ordna upp sig om Hugo bara kunde be henne flytta in hos honom ... Men självklart kommer Hugos häxa till mamma i vägen och ingenting blir riktigt som Elsa hade tänkt sig.

I Elsas värld möter vi på nytt Elsa och hennes entourage. Wingmannen Maria och pojkvännen Hugo samt ett gäng nya, spännande karaktärer, till exempel nattklubbschefen Jonas - kanske den nya mannen i Elsas liv? Vi följer med Elsa bakom kulisserna i modevärlden och på kvällstidningsredaktionen, och vi får ta del av hennes allra bästa modetips, resor och partykvällar.

Välkommen tillbaka till Elsas värld!

65 kr Nedladdningsbar bok - E-bok
Utgiven: oktober 2010

"en lättsam och utlevande bok" "Några kapitel inleds med ett utdrag ur Elsas blogg. Detta känns som ett bra grepp och för bokens innehåll helt riktigt. I bokens mitt finns några sidor med bildcollage som är en fin illustration till det som skrivs i boken. Det är inte en bok där reflektioner om modellers kroppsideal tar plats eller modevärldens villkor granskas utan en lättsam och utlevande bok."Helena Svensson
tidningenkulturen.se
"Underhållande" /Gästriklands Tidning "Elsas värld har ett bra flyt i språket och att få läsa om Elsa igen känns som att träffa en bekant som man inte har träffat på länge. Det är en underhållande bok som dessutom har två gästförfattare: Alex Schulman och Caroline Winberg ligger bakom ett par av kapitlen i boken."
Sofi Fahrman i TV4 Nyhetsmorgon

Sofi Fahrman är modeskribent och ligger bakom Aftonbladets storsatsning TheYouWay.com som också huserar hennes blogg Sofis Snapshots, en av Sveriges största bloggar sedan många år tillbaka. Sofi har varit programledare för bland annat det svenska Project Runway och har skrivit fem bästsäljande böcker, nu senast hälsoböckerna Bodylicious och Superlicious tillsammans med Julia Fors.