Utgivningsdatum: 2018-08-08
Recensionsdatum: 2018-08-29
Mediekontakt: Sara Dobareh
ISBN: 978-91-1-308532-6

Den gröna hemkunskapen

Grundkokbok med över 350 vegetariska recept

Den vegetariska livsstilen är här för att stanna. Många går över till en eller flera gröna dagar i veckan. Samtidigt vill allt fler lära sig om näringen bakom måltiderna och hur man lagar vegetarisk mat som är både smakrik, mättande och näringsriktig.

Föregångaren till denna bok, Vegetariska kokboken, har blivit en klassiker och sålt i mer än 250 000 exemplar. Många uppdateringar har gjorts genom åren, av både råvaror och forskningsrön, men grunden är fortfarande densamma: läckra vegetariska recept kombinerade med upplysning. Oavsett om du vill äta efter säsong, välja rätt fetter, hitta bra metoder för konservering och förvaring eller hålla matkostnaderna nere erbjuder boken ett gott stöd. Den klimatsmarta guiden hjälper dig att leva mer miljövänligt vad gäller allt från inköp till matlagning och kompostering. Bland de nyare inslagen finns måltidsplanering samt lättlagade festbufféer för studenten, midsommar, brunch med flera tillfällen. Symboler visar om maten är rawfood, vegankost eller snabblagad.

229 kr Bok - Inbunden
Utgiven: augusti 2018

Inga-Britta Sundqvist är en av landets mest lästa fackboksförfattare med flera böcker om vegetarisk matlagning och hälsa bakom sig. Numera arbetar hon främst som uppskattad föreläsare, konsult och lärare inom kost, hälsa och näringslära. Hon har även utbildat skolkökspersonal och handledare i vegetarisk matlagning. Inga-Britta Sundqvist har varit vegetarian sedan 12-årsåldern och är en livsnjutare som lever som hon lär bor på landet, odlar och är självförsörjande med grönsaker.