Översättare: Hanna Svensson
Utgivningsdatum: 2019-03-06
Recensionsdatum: 2019-03-25
Mediekontakt: Sara Dobareh
ISBN: 978-91-1-309054-2

All denna kärlek

Sophie Winter är 31 år och lever i självvald isolering. Hon arbetar som översättare hemifrån sin lilla etta i Londons utkant. Det är inte riktigt det liv hon drömt om, men en familjetragedi har fått henne att för länge sedan sluta tro på att drömmar kan slå in. Genom att hålla de flesta på avstånd har hon klarat sig ganska bra hittills. Hon inser att hon har ett problem, men att inse något och att förstå hur man ändrar sig är två vitt skilda saker.

En natt bryter en allvarlig brand ut i lägenheten under hennes. Ben, en förbipasserande, ser henne och med hans hjälp lyckas hon ta sig ut. Inte nog med det, han kan även erbjuda henne en ny bostad under tiden hennes renoveras.

Samtidigt som Sophie blir alltmer fäst vid sin räddare, som verkar vara en närmast perfekt människa, är det något som gnager i henne. Vad är det för grupp människor, alla i olika åldrar och från vitt skilda bakgrunder, som Ben omger sig med? När en medlem i gruppen plötsligt dör börjar det gå upp för henne att gruppen har ett alldeles särskilt syfte. Men frågan är hur hon själv passar in i den här bilden?

179 kr Bok - Inbunden
Utgiven: mars 2019
149 kr Nedladdningsbar bok - Epub
Utgiven: mars 2019
149 kr Nedladdningsbar bok - MP3-fil
Uppläsare: Maria Lyckow
Utgiven: mars 2019

Dani Atkins är född och uppvuxen i förorten Cockfosters i London. Hon pendlade två timmar om dagen och ägnade dem åt att läsa böcker och att drömma om att en dag bli författare. När hennes barn flyttade ut gjorde hon slag i saken och började skriva. Hon bor idag i Hertfordshire tillsammans med sin man, en bordercollie och en katt. All denna kärlek utnämndes till Årets kärleksroman 2018 av The Romantic Novelists' Association, ett pris som tidigare mottagits av både Jenny Colgan och Jojo Moyes.