Utgivningsdatum: 2019-07-31
Recensionsdatum: 2019-08-26
Mediekontakt: Sara Dobareh
ISBN: 978-91-1-309682-7

Härlighet varar längst

Härlighet varar längst är det hysteriskt roliga och vassa tillskottet till boksuccén och storfilmen Djävulen bär Prada och dess uppföljare Hämnden bär Prada.

Emily Charlton har jobbat som varumärkeskonsult åt stjärnorna sedan hon lämnade den djävulska chefredaktören Miranda Priestly, men på senaste tiden har hon förlorat en del kunder. Hon ligger efter i sina sociala media-kunskaper och de yngre förmågorna börjar gå om henne. Emily behöver ett gyllene tillfälle att återta sin plats på toppen, och hon behöver det nu.

När före detta supermodellen Karolina Hartwell arresteras för rattfylleri försvinner de rika vännerna och kvällspressen slår klorna i henne. Snart inser Karolina att den som ligger bakom hennes fall är hennes make. Han är en senator på väg uppåt, och har hittat en mer passande partner i presidentens dotter. Att återuppbygga Karolinas varumärke blir Emilys möjlighet till comeback. Hon, Karolina och deras gemensamma vän Miriam, framgångsrik advokat och numera hemmafru, går samman för att skipa rättvisa. Längs vägen hittar de en oväntad men viktig bundsförvant i Miranda Priestly.

"Bladvändarläsning på stranden. Ett nöje för Weisbergers fans." Publishers Weekly

"Jag hoppas att Härlighet varar längst filmatiseras så att den kan bli min nya favoritfilm." The Washington Post

Lauren Weisberger, född 1977 i Scraton, Pennsylvania, gjorde braksuccé med romanen Djävulen bär Prada (2003) som gav underhållande och skarpa inblickar i modetidningsvärlden och som byggde på hennes egna erfarenheter som assistent åt den legendariska chefredaktören Anna Wintour på Vogue. Boken blev också en succé på filmduken, med Meryl Streep i rollen som den tyranniska Miranda Priestly. 2014 kom fristående uppföljaren Hämnden bär Prada.