Omslagsbild: Främlingen från Cornwall

Översättare: Örjan Sjögren
Utgivningsdatum: 2019-06-19
Recensionsdatum: 2019-07-08
ISBN: 978-91-1-308994-2

Främlingen från Cornwall

När Gabriella Blythes nittiotvååriga farmor Jaunty drabbas av sjukdom och blir för klen för att leva ensam flyttar Gabriella in hos henne. Jaunty vägrar att lämna den avlägset belägna stugan vid havsviken Frenchman’s Creek i Cornwall där hon bott i decennier. En gång var Jaunty en berömd konstnär men lever sedan länge tillbakadraget, fortfarande upptagen av händelser i sitt förflutna som inbegriper ett skeppsbrott under andra världskriget.

Gabriellas och Jauntys stillsamma liv vid havet får ett avbrott när en främling dyker upp under en storm ute på havet. Finn, som främlingen heter, har sökt sig till Frenchman's Creek eftersom han ärvt en vackert målad akvarell med motiv av en ensligt belägen stuga och målningen har något med hans egen familj att göra. När Finn försöker undersöka historien bakom målningen uppdagas en märklig familjehemlighet om ett långtgående svek.

Utgiven: juni 2019
139 kr Nedladdningsbar bok - Epub
Utgiven: juni 2019
118 kr Nedladdningsbar bok - MP3-fil
Uppläsare: Rachel Molin
Utgiven: juni 2019

Cornwall – en plats för drömmar, kärlek och hemligheter

I Liz Fenwicks nya roman Främlingen från Cornwall får vi åter besöka den underbara engelska havsmiljön.

Liz Fenwick är född i Massaschusetts i USA, men besökte Cornwall för första gången 1989 och blev förälskad i trakten. Efter sju år kom hon att flytta dit med man och tre barn. Fenwick kallar sig för "expat expert" efter att ha bott på nio olika platser i världen. Liz Fenwick delar idag sin tid mellan London och huset i Cornwall. Den sista sommaren i Cornwall är hennes sjunde roman som utspelar sig i landskapet.