Omslagsbild: En sång för Hedda

Utgivningsdatum: 2019-10-17
Recensionsdatum: 2019-10-14
Mediekontakt: Sara Dobareh
ISBN: 978-91-1-309687-2

En sång för Hedda

Mindre än två veckor före jul erbjuds Lina Sundell ett avgångsvederlag av sin chef i stället för den befordran hon hoppats på. I ren ilska tackar hon ja och bokar genast en tangoresa till Buenos Aires. När Linas biologiska pappa, som hon trodde var död, står livs levande framför henne på Kastrup flygplats samtidigt som mamma Hedda bryter handleden uppe i Måneby, bestämmer sig Lina hastig och lustigt för att åka upp till familjens gästgiveri och hjälpa till med julfirandet. Men också för att avkräva modern sanningen bakom den återuppståndne fadern. Vad hände dem emellan egentligen?

Mamma Hedda har å sin sida inte det lätt. Oron över gästgiveriets framtid och all stress inför julen gör henne både trött och förvirrad. Vem ska ta över verksamheten när hon inte längre orkar? I en Sång för Hedda återvänder Annika Estassy till det lilla samhället Måneby från Gröna fingrar sökes och bjuder på en berättelse om kärlek, frigörelse och försoning och modet att göra en nystart i livet.

Annika Estassy är född i franska Nice och uppvuxen i Senegal, Frankrike och Sverige. Hon är utbildad journalist och har arbetat både i filmbranschen och på studieförbund innan hon blev författare på heltid. Annika debuterade skönlitterärt 2013 med romanen Solviken som åtföljdes av Croissants till frukost och Alla dessa hemligheter som räknas som en löst sammanhållen trilogi. Annika är nu åter bosatt i Frankrike.