Omslagsbild: Inför hans blick

Utgivningsdatum: 2019-09-26
Recensionsdatum: 2019-10-14
ISBN: 978-91-1-309366-6

Inför hans blick

Inför hans blick är den tredje och avslutande delen i Malou von Sivers trilogi om att ärva ett sår över flera generationer.

Annas liv kanske ser perfekt ut på ytan: hon är en stark, driven kvinna som gör karriär som skådespelerska i den tuffa teaterbranschen. Men inom henne finns ett sår, det som kommer från uppväxten med en far som utan förvarning och blixtsnabbt kan växla från att vara öm och kärleksfull till fruktansvärda raserianfall. Och med en mor som viker undan och inte griper in.

När Anna träffar Thomas och blir blixtförälskad förändras allt. Äntligen älskar någon henne villkorslöst. Men för att kunna behålla kärleken måste hon våga stanna kvar, hon som har friheten som livsprincip. Inom Anna växer rädslan. För att hon inte ska lyckas läka såret. För att Thomas ska tröttna på hennes frihetslängtan. För att hon ska förlora honom eller sig själv.

Malou von Sivers är journalist, moderator, föreläsare och känd tv-profil. Hon började sin karriär på Expressen och Aftonbladet och arbetade som nyhetsreporter där i tio år. Därefter var hon med och startade svenska ELLE och senare Nyhetsmorgon, Sveriges första morgonprogram. Nu har hon sedan många år sitt eget program Malou efter tio. I sin intervjuserie Malou möter, har hon har intervjuat flera av världens stora ledare och megastjärnor, och den har rönt internationell uppmärksamhet. von Sivers har fått Stora journalistpriset.

2017 debuterade hon som författare med Mitt hjärtas oro, första delen i en trilogi. 2018 kom andra delen, OlycksbarnetInför hans blick är den sista delen i romanserien med självbiografiska förtecken om att ärva ett sår.