Utgivningsdatum: 2020-08-13
Recensionsdatum: 2020-09-02
Mediekontakt: Sara Dobareh
ISBN: 978-91-1-310756-1

En mammas överlevnadshandbok

Insikter & hacks för en enklare och roligare vardag

Med över 320 000 följare är Vivi Wallin ett av de största namnen i mamma-segmentet. Med sina omåttligt populära instagramkonton Mammasanningar och Fixa själv har hon skapat en egen oas utan pekpinnar, fylld av gemenskap, humor och pepp för mammarollens alla tänkbara situationer.

En mammas överlevnadshandbok innehåller en blandning av hacks, pyssel, charmiga illustrationer och tips på hur du kan göra för att förenkla livet både till vardag och fest. Boken är uppdelad i olika situationer, och med glimten i ögat visar Vivi Wallin hur man med enkla medel kan få den lilla matvägraren att intressera sig för mat, hur den ofta väldigt upphaussade kalasdagen kan avklaras utan att man går under på kuppen och hur resor med barn kan gå från skrik och panik till något som kanske skulle kunna närma sig harmoni.

Vivi Wallin delar med sig av egna erfarenheter från föräldraskapets både fram- och baksida, att du inte är ensam även när det känns tungt, att alla tappar tålamodet och att även när du tycker att du är världens sämsta mamma, är du mer än tillräcklig. Det här är rätt bok att ge till alla mammor därute som varken har oändligt med tid, ork eller tålamod att uppfylla alla krav som finns omkring oss varje dag.

Vivi Wallin driver de omåttligt populära instagramkontona Mammasanningar och Fixa själv. Hon är en entreprenör och influencer och driver mediehuset Fixa själv. Hon har totalt över 320 000 följare i mamma-segmentet. Hennes mediehus har mammor som främsta målgrupp och innefattar webb, sociala kanaler och e-handel. Vivi Wallin har arbetat med flera stora företag som riktar sig till föräldrar.