Översättare: Ingela Jernberg
Utgivningsdatum: 2020-05-06
Recensionsdatum: 2020-06-01
ISBN: 978-91-1-309700-8

Lyckan finns i ett ögonblick

Kate Eberlens kärlek till dans i alla dess former och staden Rom gav henne inspirationen till den nya romanen Lyckan finns i ett ögonblick.

Letty och Alf träffas på en kurs i italienska för utlänningar i Rom, ett språk som båda kämpar med. Men det språk de kan tala utan svårighet är dansens. Letty började sin bana som balettdansös innan karriären tog slut på grund av en knäskada, medan Alf är brittisk mästare i pardans. Hon kommer från London och han från Blackpool och deras olika ursprung har ingen betydelse så länge de upptäcker Rom och lär känna varandra.

Men i ett slag förändras allt när båda konfronteras med sitt förflutna och deras respektive hemligheter hotar att röjas. Vad var det som fick dem att lämna England, och vad flyr de ifrån? Letty och Alf får allt svårare att berätta sanningen om sina liv för varandra. Letty återvänder till London och Alf till Blackpool. Frågan är om de kan hitta en framtid tillsammans?

Utgiven: maj 2020
139 kr Nedladdningsbar bok - Epub
Utgiven: augusti 2020
139 kr Nedladdningsbar bok - MP3-fil
Uppläsare: Katharina Cohen
Utgiven: juli 2020

Kate Eberlen är en pseudonym. Författaren tog sin mormors flicknamn för att det skulle bringa lycka efter det att hon skrivit en rad outgivna romaner under årens lopp. Eberlen studerade klassiska språk i Oxford innan hon hoppade av studierna för att jobba som au pair i Rom och kärleken till Italien har blivit bestående. Eberlen är idag bosatt i London med en vuxen son. Som om du inte fanns gavs ut i fyrtiotalet länder.