Omslagsbild: Den sista sommaren i Cornwall

Översättare: Örjan Sjögren
Utgivningsdatum: 2020-05-06
Recensionsdatum: 2020-05-25
ISBN: 978-91-1-310139-2

Den sista sommaren i Cornwall

Författaren och historikern Hebe är 53 år gammal när hon får beskedet att hon lider av Alzheimers sjukdom och att sjukdomen dessutom är långt framskriden. När Hellwyn House i Cornwall bjuds ut till försäljning inser Hebe att hon måste fly London, köpa den gamla herrgården och tillbringa sina sista dagar där. Hebe erbjuder sin systerdotter Lucy att komma med för att hjälpa till med upprustningen av Hellwyn House i förhoppningen om att Lucy också ska ta hand om henne. Lucy tackar ja till erbjudandet eftersom hon hamnat på tabloidpressens alla förstasidor sedan hennes kärleksaffär med den gifte Labourpolitikern Ed blivit känd och hon är i stort behov av en tillflykt. Tillsammans hjälps de två kvinnorna åt att hantera varsin livssituation och en vänskap uppstår mellan dem. Lucy upptäcker att hon trivs väldigt bra med att vara avskuren från innekretsarna i London medan Hebe alltmer lever på sina minnen från den sista sommaren med sin tio år yngre älskare, då hon fortfarande var fullt fungerande.

Utgiven: maj 2020
139 kr Nedladdningsbar bok - Epub
Utgiven: juni 2020
95 kr Nedladdningsbar bok - MP3-fil
Uppläsare: Rachel Mohlin
Utgiven: juni 2020

Liz Fenwick är född i Massaschusetts i USA, men besökte Cornwall för första gången 1989 och blev förälskad i trakten. Efter sju år kom hon att flytta dit med man och tre barn. Fenwick kallar sig för "expat expert" efter att ha bott på nio olika platser i världen. Liz Fenwick delar idag sin tid mellan London och huset i Cornwall. Den sista sommaren i Cornwall är hennes sjunde roman som utspelar sig i landskapet.