Översättare: Birgitta Karlström
Utgivningsdatum: 2020-06-18
Recensionsdatum: 2020-07-06
ISBN: 978-91-1-310741-7

Den lilla bokhandeln i hamnen

Ett kärt återseende av Nina och några av karaktärerna från Den lilla bokhandeln runt hörnet. Jenny Colgans omåttligt populära böcker har nu sålt i en miljon exemplar i Sverige!

Den ensamstående mamman Zoe är i desperat behov av att fly Londons hektiska storstadspuls. Hon vill skapa ett nytt liv åt sig själv och sin fyraårige son Hari. När hon får ett tips av sin vän Nina om ett jobb som barnskötare åt en familj i de skotska högländerna nappar hon direkt. De tre barnen lever rövare i den stora men nedgångna herrgården vid vackra Loch Ness. Pappan är änkling och har inte ork att ta hand om dem. Men Zoe låter sig inte skrämmas. Hon har länge drömt om det lugna livet på landet. Det är dessutom en bonus att Nina behöver lite hjälp med sin bokbuss!

Zoe och Hari börjar sakta känna sig som hemma i det lilla samhället. Men är böcker, frisk luft och nya vänners omtanke nog för att läka den trasiga familj de kommit till?

Jenny Colgan föddes i Skottland 1972. Därefter bodde hon i Nederländerna, USA och Frankrike innan hon åter slog sig ner i Skottland. I dag lever hon i ett slott norr om Edinburgh med sin man, deras tre barn och hundar. Colgan har skrivit ett tjugotal romaner, men är i Sverige mest känd för serien om Polly och det lilla bageriet på strandpromenaden. Hon är även serietecknare, ståuppkomiker och manusförfattare till Doctor Who. Hennes omåttligt populära böcker har nu sålt i en miljon exemplar i Sverige!