Omslagsbild: Den andra systern

Utgivningsdatum: 2021-03-31
Recensionsdatum: 2021-04-19
ISBN: 978-91-1-310924-4

Den andra systern

Den andra systern är en pulshöjande uppföljare till succén Det sista livet som blev Årets deckardebut 2020.

Alicia Bjelke är en ung kvinna med ett ansikte så vanställt att folk ryggar tillbaka när de ser henne. Hon är kodgeniet bakom ett banbrytande dejtingföretag som hon startat med systern Stella, men det är bara vackra Stella som syns i strålkastarljuset. Tills hon en dag hittas död. Alicias liv ställs på ända och hon förstår att hon är mördarens nästa offer.

Fallet tilldelas den före detta FBI-agenten John Adderley, som vistas i Karlstad under en ny identitet. John jagas av skuggor från sitt tidigare liv och ser sig tvungen att lämna Sverige för att överleva. Men spelplanen förändras. Istället för att fortsätta fly tvingas han en gång för alla att göra upp med sitt förflutna – och då visar sig mordutredningen erbjuda en oväntad möjlighet.

I en framgångsrik mix av högintensiv spänning och psykologiskt djup serveras en intrig som är så rafflande att vi glömmer bort att andas. Äntligen får vi återse vår nya krimhjälte John Adderley.
119 kr Bok - Inbunden
Utgiven: mars 2021
141 kr Nedladdningsbar bok - Epub
Utgiven: april 2021
141 kr Nedladdningsbar bok - MP3-fil
Uppläsare: Reine Brynolfsson
Utgiven: mars 2021

”Det var dags för Karlstad att få sin egen deckarhjälte”

Mohlin/Nyström följer upp succédebuten Det sista livet. John Adderley är tillbaka i nya Den andra systern.

Mohlin/Nyströms succédebut har sålt 100 000 exemplar – nu kommer uppföljaren

I Den andra systern möter vi åter John Adderley, FBI-agenten med ny identitet i Karlstad.

Peter Mohlin och Peter Nyström växte upp tillsammans i Åmål och skrev sin första deckare som tioåringar. Efter att på skilda håll ha jobbat professionellt med dramatisk respektive redaktionell text bestämde de sig för att ta upp tråden från mellanstadiet och skriva en kriminalroman. Den första boken om John Adderley, Det sista livet, hyllades av läsare och kritiker och tilldelades priset Crimetime Award Årets deckardebut 2020!