Omslagsbild: Drönarhjärta

Utgivningsdatum: 2021-08-18
Recensionsdatum: 2021-09-06
ISBN: 978-91-1-311342-5

Drönarhjärta

Året är 2016. Transportstyrelsen har röjt den svenska underrättelsetjänstens hemliga agenter och Sverige står utan ögon och öron på marken för första gången på decennier. När en oväntad upptäckt görs på Gotland skickas Hanna Hjerta, vid specialförbandsystemets sektion för operativ teknik, dit för att delta i utredningen. Underrättelsetjänster från världens alla hörn vänder sina blickar mot Gotland, samtidigt som omvärldsläget blir alltmer spänt. Insatsen visar sig bli mer omfattande än Hjerta först trott, och hon dras allt djupare in i en storpolitisk konflikt vars konsekvenser riskerar att bli förödande. En plan med allt större insatser tar sin form, men kommer de att lyckas innan det är för sent?

Drönarhjärta är en ny thriller och spionroman av Lars Wilderäng, författaren till Stjärnklart, Höstsol och Redovisningsavdelning Marviken. Tio år efter debutromanen Midvintermörker återvänder han nu till Gotland i en rafflande spänningsroman, den första i en ny thrillerserie som tar sitt avstamp i en händelse som ligger obehagligt nära verkligheten.
209 kr Bok - Inbunden
Utgiven: augusti 2021
141 kr Nedladdningsbar bok - Epub
Utgiven: augusti 2021
141 kr Nedladdningsbar bok - MP3-fil
Uppläsare: Niklas Engdahl
Utgiven: augusti 2021

Lars Wilderäng har tidigare arbetat inom IT-branschen, men ägnar sig nu helt åt skrivandet. Hans stora intresse för politik och samhällsfrågor lyser igenom i hans framgångsrika böcker Midvintermörker, Midsommargryning och den dystopiska Stjärntrilogin bestående av Stjärnklart, Stjärnfall och Stjärndamm samt Höstsol och Höstregn. Sommaren 2019 utkom även Fallet, hans första fristående thriller och 2020 den kontrafaktiska romanen Redovisningsavdelning Marviken. Wilderäng har i alla format sålt över 500 000 böcker. Drönarhjärta är hans tionde roman.