Utgivningsdatum: 2021-10-11
Recensionsdatum: 2021-11-01
Mediekontakt: Terri Herrera
ISBN: 978-91-1-311659-4

Jul på det lilla hotellet vid havet

Jul på det lilla hotellet vid havet är en ny charmig julroman av Jenny Colgan och den fjärde delen i serien om Flora på ön Mure.

Flora Mackenzie är orolig för sin bror Fintan. Han har inte kommit över sorgen efter sin partner Coltan och Flora vill hjälpa honom att komma på fötter igen. Det hemsökta gamla hotellet vid öns spets var Coltans hjärteprojekt. Med lite hjälp från Flora kan Fintan förvandla hotellet till en festlig oas av sprakande brasor och god mat, allt lagom till jul.

Men att driva ett hotell visar sig inte så enkelt hon först trodde. Och att Flora dessutom är nybliven mamma gör det definitivt inte lättare. De enda som är intresserade av att komma till den vindpinade lilla ön för att arbeta i köket är en fransk kock med ett temperament som skrämmer i väg de flesta, en bortskämd norsk kökspojke som inte är den han utger sig för att vara och en smärtsamt blyg köksassistent som rodnar så fort någon pratar med henne.

Kommer den här brokiga skaran göra det som krävs för att hinna i tid till den stora öppningsdagen?

Jenny Colgan föddes i Skottland 1972. Därefter bodde hon i Nederländerna, USA och Frankrike innan hon åter slog sig ner i Skottland. I dag lever hon i ett slott norr om Edinburgh med sin man, deras tre barn och hundar. Colgan har skrivit ett tjugotal romaner. Hennes omåttligt populära böcker har nu sålt i över en miljon exemplar i Sverige! Jul på den lilla ön i havet är den elfte romanen som översatts till svenska.