Omslagsbild: Kungshjärta

Utgivningsdatum: 2022-07-28
Recensionsdatum: 2022-08-15
ISBN: 978-91-1-311343-2

Kungshjärta

En svensk agent vid Kontoret för särskild inhämtning försvinner spårlöst på uppdrag i den militäriserade ryska exklaven Kaliningrad vid Östersjöns ostkust. Hanna Hjerta vid avdelningen för Särskilda omständigheter dras från rutinuppdrag i Sverige och skickas för att försöka hitta agenten eller alternativt sopa igen spåren efter honom - ett uppdrag som borde vara enkelt. Men när det förflutna ruvar på hämnd och revansch dras Hanna in i en konspiration och ett förräderi som hotar regionen på ett sätt ingen kunnat förutse och insatserna blir personliga.

Kungshjärta är en actionfylld spion- och agentroman om internationella skeenden bortom rubrikerna och den fristående uppföljaren till succén Drönarhjärta. Lars Wilderäng, författaren till Stjärnklart, Höstsol och Redovisningsavdelning Marviken, lyckas gång på gång hamna obehagligt nära verkligheten i sina romaner. En bok i Ian Flemings och tidiga Tom Clancys anda.

Lars Wilderäng har tidigare arbetat inom IT-branschen, men ägnar sig nu helt åt skrivandet. Hans stora intresse för politik och samhällsfrågor lyser igenom i alla hans framgångsrika böcker. 2019 vann han Stora ljudbokspriset med Höstsol. Film-, tv- och spelrättigheter har sålts till nio av hans titlar och han har sålt i över 700 000 exemplar. Kungshjärta är hans elfte roman och den andra i en ny thrillerserie.