Utgivningsdatum: 2022-06-30
Recensionsdatum: 2022-08-15
Mediekontakt: Sara Dobareh
ISBN: 978-91-1-312150-5

Där du en gång gick

Hur mycket känslor ryms egentligen mellan fyra väggar, vad döljs i våra inre slutna rum och vad händer när de öppnas?

Bella Friberg är lika trött på sitt liv hemma i Linköping, som på sig själv. När hon får ett efterlängtat jobberbjudande i Stockholm kan hon inte tacka nej, trots att hon egentligen inte har modet. Inte med tanke på vad som hände förra gången. När Bella äntligen hittar sin drömlägenhet, finner hon också sin drömkille, den förra ägaren Niklas. Men det som först känns lätt och rätt blir snart allt mer komplicerat. Vill han ha henne eller vill han bara ha sitt gamla liv tillbaka?

När Bella får reda på sanningen om varför Niklas behövde sälja lägenheten tvingas hon brottas med hans förflutna samtidigt som hon inser att hon för första gången måste börja acceptera sitt eget.

Där du en gång gick är en varm, rolig och insiktsfull relationsroman av Marcus Jarl, vinnare av Årets feelgood 2021.

Marcus Jarl är 35 år. Han är uppvuxen i Vadstena men numera bosatt i Stockholm. Han har tidigare skrivit nöjesartiklar och krönikor för tidningar som Expressen och QX samt debatterat i Dagens Nyheter. Han har magisterexamen i omvårdnad och arbetar som specialistsjuksköterska på neonatalavdelningen på Södersjukhuset. 2018 släppte han sin debutroman Tusen bitar som blev nominerad till Årets bok på QX-galan 2019. Dina färger var blå vann priset för Årets feelgood 2021, blev nominerad till Adlibrispriset och till Storytel Awards. Där du en gång gick är hans tredje roman, en vacker, varm och rolig relationsroman om den svåra kärleken.