Män som hatar kvinnor

"Feminismen finns kvar"

"Den absolut största styrkan i både text och bild ligger dock i att Lisbeth Salander och de andra kvinnorna som utsätts för sexuellt våld och annat våld inte blir exploaterade och sexualiserade som i Hollywoods remake ”The girl with the dragon tattoo”, utan Larssons uttalade feminism finns hela tiden närvarande. Det är faktiskt lite av en bedrift eftersom precis allt är beskrivet i bild."
Katarina Gregersdotter

Män som hatar kvinnor

"Litterär sensation i ord och bild"

"Så vitt jag kan se har Denise Mina varit varsam i hanteringe av Larssons bok. /.../

Stor heder åt alla inblandade alltså, inte minst förlagsredaktörerna på Norstedts. Jag hoppas också att allt arbete inte ska vara förgäves utan att ”Män som hatar kvinnor I” ska sälja bra. Detta är en perfekt bok att sätta i händerna på läsovilliga tonåringar. Alltså skulle jag, om jag vore skolbibliotekarie (finns det sådana numera?) eller studierektor, köpa in några klassuppsättningar till högstadiet."
Christer B Johansson

Män som hatar kvinnor

"Väldigt snyggt, riktigt bra" /Ikon

"Riktigt kul med den svensk översättning då det vanligen inte brukar vara fallet med utländska serier anpassade för en vuxen publik. Att det dessutom både är väldigt snyggt och riktigt bra gör ju inte saken på något sätt sämre och har du ännu inte läst en av de mest framgångsrika svenska romanerna, eller har lust att ta del av storyn i ett nytt format, är det hög tid. Kan knappt bärga mig tills kommande delar."
Roger Bengtsson

Män som hatar kvinnor

"Denise Mina har föredömligt destillerat Stieg Larssons detaljerade roman" /Norran

"Deckarförfattaren Denise Mina har föredömligt destillerat Stieg Larssons detaljerade roman ner till de allra viktigaste scenerna och dialogerna. Långa sekvenser berättas enbart med bilder - precis som det ska vara i en skickligt utförd serieberättelse."
ANDREAS ERIKSSON

Män som hatar kvinnor

Vertigo Comics presents the official graphic novel adaptation of "The Girl With the Dragon Tattoo"