Räkna med känslorna

"Sällan har jag läst en bok som är så lustfyllt berättad."

"Sällan har jag läst en bok som är så lustfyllt berättad. Scherman, som växte upp i Linköping, gjorde en lysande karriär inom media och krönte sin bana som vd för TV4, formligen brinner av berättarlust. Det är flyhänt och rappt skrivet, så där som stilistiskt skickliga kvällstidningsmurvlar kan få till det när de har en bra dag på jobbet och ett tacksamt ämne att bita i. Det är full fart från början till slut och inte sällan finns den där glimten i ögat, den självironiska kommentaren som gör att man som läsare bara vill fortsätta att frossa i alla mer eller mindre fantastiska anekdoter som fyller sidorna."

Fredrik Quist, Östgöta Correspondenten

Räkna med känslorna

Läs kapitlet Management by sausage

Räkna med känslorna

"Boken ger en fascinerade inblick i mediemaktens innersta kretsar." /Expressen

Räkna med känslorna

" ... en livfull och öppenhjärtig bok." /DN

"Jan Scherman vet hur man både provocerar och vinner sympatier, han lyfter in andra, sådana han jobbat med eller mött och som per mejl beskriver ett skeende eller sina tankar. Givetvis inte Schermankritiska, men det bryter upp minnenas svada. Bäst är när hustru Margareta några gånger tar över tangentbordet och liksom bromsar honom eller skeptiskt kommenterar något."
Niklas Wahllöf

Räkna med känslorna

"Han kan skriva väl, tv-bossen Scherman." /Fokus

"Han kan skriva väl, tv-bossen Scherman. Om sin ångest, sin arbetsmani, sina misslyckanden och sina framgångar.

Om management by varmkorv, om att missa delar av barnens uppväxt, om att stångas med Bonnierdirektörer och andra höjdare. Garanterat mycket medieskvaller och namndroppande."

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse på sajten. Genom att fortsätta godkänner du att vi använder cookies. Jag förstår

Norstedts nyhetsbrev

Nyheter om nya böcker och författare. Utvalda erbjudanden och inbjudningar till författarkvällar. Spännande läsning.

Den här webbplatsen är skyddad av Google Privacy Policy och Terms of Service.