Fotograf: Katarina Di Leva

Yinyoga för kropp och själ

Yinyogan har blivit en populär yogaform som passar alla oavsett ålder. Nu kommer Johanna Wickströms heltäckande bok i ämnet, rikligt illustrerad med både övningar och pass!

onsdag 09 januari 2019

För att må bra behöver vi såväl yin som yang i livet. För att balansera vårt aktiva och prestationsinriktade yang måste vi stanna upp och lyssna inåt, fylla på med yin. Detta kan yinyogan bidra med!

Yinyoga är en lugnare typ av yoga där du stannar länge i varje position. På så sätt sträcker man ut och stärker kroppens fascia (bindväv) på djupet. Det är en enkel men kraftfull metod, som inte bara hjälper kroppen att komma i form på ett unikt sätt, utan även ger stark mental träning.

– När jag började med yinyoga för snart tio år sedan var jag ganska skeptisk. För mig var träning något som skulle vara fysiskt ansträngande och kräva både kondition och muskelstyrka. Att lägga tid på något där fokus var att stanna upp och slappna av i det som känns jobbigt gick emot mitt prestationsinriktade tankesätt. Där hade jag fel, säger Johanna Wickström som är aktuell med boken Yinyoga: Mindre stress och en friskare kropp

I boken får du en heltäckande bild av vad yinyoga är och hur den utförs, så att du sedan kan praktisera på egen hand. Övningarna passar såväl nybörjaren som den mer avancerade utövaren. Dessutom finns ett kapitel med ett flertal skräddarsydda pass, exempelvis för den stressade eller sömnlösa.

Johanna Wickström är utbildad yogalärare inom flera typer av yoga: yinyoga, viryayoga och vinyasa. Hon har även lång erfarenhet av meditation och mindfulness.

199 kr Bok - Inbunden
Utgiven: januari 2019

NYHETER

More

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse på sajten. Genom att fortsätta godkänner du att vi använder cookies. Jag förstår

Norstedts nyhetsbrev

Nyheter om nya böcker och författare. Utvalda erbjudanden och inbjudningar till författarkvällar. Spännande läsning.