Sounds like branding

Författare

Jakob Lusensky

Sounds like branding

Svenska

2011-03-11

Utgivet av: Norstedts

Läs mer

Beskrivning

Detaljer

Kategori

Debatt

Författare

Recensionsdag

2011-04-01

Publiceringsdatum

2011-03-11

Bokinformation

Originalspråk

Svenska

Språk

Svenska

Format

Pocket

Produktion

Miljömärkning

Nej

CE-märkning

Nej

Produktdetaljer

ISBN

9789113034249

Antal Sidor

217

Vikt (kg)

0.122

Ryggbredd (mm)

14

Höjd (mm)

178

Bredd (mm)

111

Böcker av författaren

Om boken

Människor älskar musik men avskyr reklam. Något som får allt fler varumärken att undvika traditionell annonsering och i stället marknadsföra sig genom musik och artister. I en värld där människors uppmärksamhet inte längre är till salu blir musik ett sätt att engagera och skapa uppmärksamhet.

Hörseln är människans näst starkaste sinne. Ljud och musik är något som berör människor på ett mer sublimt plan än rent visuella intryck och som därför lättare engagerar människor känslomässigt. Det är därför marknadsföring via ljud och musik blivit den senaste trenden när det handlar om att bygga varumärken och skapa kundrelationer.

Sounds like branding är en öronöppnande resa genom musik- och marknadsföringshistorien, från 20-talets muzak (hissmusik) och jinglar till dagens music branding - så kallas denna nya marknadsföringsmetod där varumärken är de nya skivbolagen, där lyckad marknadsföring blir en del av populärkulturen och där konsumenter förvandlas till fans.
Boken fungerar också som en inspirerande handbok för den som vill veta hur man ska göra för att använda sig av music branding i sin marknadsföring.

Läs mer

Jakob Lusensky

Sounds like branding