Jakob Lusensky

Foto: Rostam Zandi

Utforska författaren

Jakob Lusensky lämnade en internationell dj-karriär för att bli vd för den globala varumärkesbyrån Heartbeats International. I dag reser han världen runt som konsult inom varumärkesbyggande och musik. Bland kunderna återfinns bland andra Absolut Vodka, Design Hotels, Heineken och svenska företag som Max hamburgare, Svenska Spel och Filippa K.
Jakob Lusensky föreläser även regelbundet på konferenser inom musik och marknadsföring, såsom världens största musikmässa Midem och reklambranschens Eurobest; och har intervjuats och skrivit artiklar i ett stort antal medier både i Sverige och utomlands.

Utgivning

Om boken

Människor älskar musik men avskyr reklam. Något som får allt fler varumärken att undvika traditionell annonsering och i stället marknadsföra sig genom musik och artister. I en värld där människors uppmärksamhet inte längre är till salu blir musik ett sätt att engagera och skapa uppmärksamhet.

Hörseln är människans näst starkaste sinne. Ljud och musik är något som berör människor på ett mer sublimt plan än rent visuella intryck och som därför lättare engagerar människor känslomässigt. Det är därför marknadsföring via ljud och musik blivit den senaste trenden när det handlar om att bygga varumärken och skapa kundrelationer.

Sounds like branding är en öronöppnande resa genom musik- och marknadsföringshistorien, från 20-talets muzak (hissmusik) och jinglar till dagens music branding - så kallas denna nya marknadsföringsmetod där varumärken är de nya skivbolagen, där lyckad marknadsföring blir en del av populärkulturen och där konsumenter förvandlas till fans.
Boken fungerar också som en inspirerande handbok för den som vill veta hur man ska göra för att använda sig av music branding i sin marknadsföring.

Läs mer

Jakob Lusensky

Sounds like branding